ארכיון הבלוג

יום שבת, 11 בנובמבר 2017

הלכנו לחפש חלמוניות ומצאנו פיל!


החלמוניות פורחות אצלינו בסתיו במגוון אתרים מן הצפון ועד הדרום. אתר  פחות נגיש וידוע נמצא במורדות הגלבוע היורדים אל עבר נחל בזק (הסימון חלמונית גדולה מופיע על המפה). 
חלמונית בח'ירבת בזרה
אתר הפריחה נמצא מדרום למלכישוע בסמוך לח'ירבת נר, אך יש צורך ללכת כ - 15-30 דקות עד האתר. את הרכב משאירים בבית המוכתר, שנמצא במפגש שבילי הרכב כחול-שחור (דרך עפר תלולה שיורדת אל העמק). משם ממשיך שביל הולכי רגל מסומן אדום שמוליך דרומה לכיוון נחל בזק וח'ירבת ביזרה.


בית המוכתר- משם יש ללכת ברגל אל סלע הפיל והחלמוניות
הסמ"ש האדום מושך פחות או יותר על אותו קו גובה ובדרך רואים לא מעט צבאים וכן את תחנות הצואה שלהם. גם משפחות שפני סלע רצות ומתחבאות בינות לסלעים.

אחרי כמה מאות מטרים השביל חוצה ערוץ נחל קטן ולאחריו ממשיך השביל מעל המצוקים. מספר רוג'ומים מסמנים את מיקום סלע הפיל (גם מופיע במפת הסמ"ש). אם יורדים מתחת למצוק לאט ובזהירות מגיעים מיד אל הסלע המרשים שאכן דומה לראש של פיל.
כשכלב ופיל נפגשים
לאחר הביקור בסלע עולים חזרה אל המצוק וממשיכים עם הסימון עד הירידה אל ח'ירבת ביזרה. מעל החורבות פוגשים בסמ"ש שחור שממנו מתחילים בטיפוס לכיוון הר אבנר, מסלול הליכה  יפה שאורך מספר שעות (מאתר I NATURE). החלמוניות עצמן נמצאות באזור החורבות מתחת למפגש השבילים וכן מתחת למצוק שממזרח.


סיורים באזור של חברי פורום אג'נדה טיולים ואתרים. וגם כאן 
וכאן

עדכון (11/11/17) משמעון כהן- בנ.ג 315 'מאחורי' בית המוכתר יש מקבץ מרשים של חלמונוית.
דגשים:
ההליכה לאורך המצוק לא קלה ויש צורך להיצמד אל הסימון ולא להתקרב לשפת המצוק. גם הירידה אל סלע הפיל לא פשוטה ויש לנקוט משנה זהירות. כדאי ללכת בקבוצה ולא לבד- האזור לרוב שומם ולא תמיד פוגשים מטיילים נוספים.
הכוונה בפרסום היא להנגיש ולחשוף מוקדי עניין בארצנו ואין כאן המלצה לטייל במקומות אסורים או לפרסם טיולים כאלה.











2 תגובות: